Drömträdgård
Bent Vangsøe Natursten A/S
CVR-nr: 25676815
Fynsvej 8, 5500 Middelfart
info@drømmehave.dk
+ 45 70 20 18 21
Handelsvillkoren nedan gäller för alla leveranser från Drømmehave (Juridiskt namn, Bent Vangsøe Natursten A/S, nedan kallat Drømmehave). Villkoren gäller i det fall inga andra skriftliga avtal har ingåtts mellan köparen och Drømmehave.
1. Betalning
Alla priser som visas på hemsidan är angivna i danska kronor (DKK), inklusive moms och exklusive leverans- och paketeringskostnader.
Drømmhave accepterar onlinebetalningar med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard och MobilePay. Vi tar inte ut någon form av transaktionsavgift på ditt köp.
Betalningen för beställningen dras först från ditt konto när varan skickas, om inte annat avtalats eller anges i din beställning.
Drømmhave använder en säker betalningsserver som krypterar all information, vilket gör att anslutningen är helt säker.
2. Leverans och transport
Vi levererar endast varor inom Danmark. Leveranstiden för din beställning är normalt 1-3 arbetsdagar. Vid beställning på helger och helgdagar skickas varan första arbetsdagen. Vid beställning på vardagar innan 11.30 skickas varan samma dag.
Skulle det bli förlängd leveranstid i speciella fall meddelar vi dig via e-post.
Leveransen sker via Drømmehaves externa åkerier som sker enligt överenskommelse.
Leverans sker endast till fasta öar (med undantag för Bornholm vid leverans till trottoarkanten av egna lagerförda varor). Ett specialpris kan ges för leverans till icke brofästa öar eller levereras för färjeuthyrning på fastlandet.
Leverans av gods från Drømmehave anses ha skett när kunden mottagit varan/varorna, lossade på avtalad leveransadress.
Leveranstyper
Gods levereras i regel endast till trottoarkanten med vanlig lastbil (påhängsvagn), om inte annat anges. Det ska finnas ett trafiksäkert underlag, t ex asfalt/plattor. Det är att den inte kan levereras över häckar eller köras över löst underlag, som t.ex grus, gräs eller liknande.
Önskas leverans av varorna till sajten måste detta väljas eller så begärs separat offert för detta.
Du kan läsa mycket mer om vår leveranssätt här .
Risk för varorna
Risken för varor beställda från Drømmehave övergår på köparen vid leverans. Om varan har skadats eller försämrats under transporten, vänligen meddela oss omedelbart vid leverans.
Drømmhave förbehåller sig äganderätten till de levererade varorna tills betalning skett, ev med tillägg av upplupen ränta och kostnader.
3. Retur och ångerrätt
Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop.
Perioden räknas från den dag du tar emot din beställning. Eventuella returkostnader står du själv för, precis som valet av transportör är ditt eget. Vi är självklart behjälpliga med att hitta detta.
Ångerrätt ska meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och från hävningen ska beställningen vara oss i hand senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du använder ångerrätten.
Beskedet ska ske senast mejla på info@drømmehave.dk , där du tydligt ska ange att du vill använda din ångerrätt.
Lagervaror returneras efter överenskommelse. 15 % dras av från fakturapriset, om inte annat avtalats. Köpta varor returneras inte.
Det är upp till Drømmehave att bedöma varornas skick. Om föremålet har testats utöver vad som är nödvändigt för att fastställa föremålets art, egenskaper och funktion anses den vara använd och av försämrat värde. Det betyder att om du ångrar köpet får du en mindre del eller inget av köpesumman tillbaka.
Osorterade stenar vid köp av begagnat material returneras ej.
Återbetalning
Vid retur upprättas en kreditnota med avdrag för returkostnader (om Drømmehave har bekostat detta). Beloppet betalas senast 1 vecka därefter till det kort som används eller via bankgiro.
4. Klagomål
Enligt den danska köplagen finns det 2 års reklamationsrätt på produkter. Reklamation gäller material- och/eller tillverkningsfel.
Reklamation ska anmälas till Drømmehave inom skälig tid efter mottagandet av varan. Här anses en vecka vara rimlig tid, om inte annat avtalats.
Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig användning av produkten. Vid senare reklamation ska fel/brister dokumenteras - ev hämtning, städning, returfrakt sker på köparens egen bekostnad.
Drømmhave står för returkostnaderna i rimlig omfattning. Vi tar inte emot pallar/paket skickade mot postförskott.
Reklamationer skickas till närmaste lager från leveransadress efter överenskommelse:
Fyrtårnvej 13, 2300 Köpenhamn eller Fynsvej 8, 5500 Middelfart.
Beläggning och naturstensprodukter
Granit och sten är en naturprodukt och färg- och texturskillnader kan därför förekomma. Detta är en naturlig del av materialet och ger inte anledning till reklamation. Toleranser i storlekar och tjocklekar förekommer. Köparen måste acceptera toleranser på upp till +/- 5 mm i förhållande till angivna mått och tjocklekar.
Delade material kan ha betydande tjockleksskillnader, även i det enskilda föremålet. Samtidigt anges vikt och antal varor i storsäckar och lådor enligt standardmått och är därför endast vägledande.
Om ej rekommenderade läggnings- eller fogmaterial används lämnas ingen ersättning för ev missfärgningar/effekter.
5. Personuppgifter och cookiepolicy
Vår personuppgiftspolicy finns på denna länk .
När du köper en vara och själv förmedlar informationen får vi kunddata. Som personuppgiftsansvarig behandlar vi dina personuppgifter säkert och konfidentiellt. Dina personuppgifter kommer endast att användas och lagras för de ändamål för vilka de samlades in.
Vi använder tredje part för att behandla en del av vår information, bland annat i vår frakthantering, som inte är utvecklad av Drømmehave. Vi har ingått databehandlingsavtal med våra samarbetspartners som en garanti för att de följer gällande bestämmelser om skydd av personuppgifter.
Läs mycket mer om vår cookiepolicy och justera dina behörigheter genom att klicka här.
6. Ansvar, ansvarsbegränsning och försäkring
Drømmhaves ansvar omfattar inte ansvar för indirekta förluster eller driftsförluster, inklusive förlust av data, förlorad inkomst, förlust av goodwill eller anseende, eller för ansvar för böter eller andra former av indirekt förlust.
7. Priser
Angivna priser är baserade på de priser som gäller vid tidpunkten för erbjudandet/orderbekräftelsen.
Alla priser som visas på hemsidan är angivna i danska kronor (DKK), inklusive moms och exklusive leverans- och paketeringskostnader, om inte annat avtalats.
Ändringar i nämnda priser och kostnader fram till leverans berättigar Drømmehave att justera erbjudna/bekräftade priser därefter.
Rabattkoder
Observera att rabattkoder inte kan användas vid köp av presentkort. Rabattkoder kan inte kombineras med andra koder, rabatter eller kampanjer, om inte annat anges.
8. Möjlighet att överklaga
Du kan skicka ett mejl till info@drømmehave.dk eller ring 70 20 18 22 om du vill komma i kontakt med oss, har frågor eller lämna in ett klagomål.
Om du har ett klagomål och vi inte kan hitta en lösning tillsammans, kommer du att kunna använda något av följande alternativ för att klaga:
- Center for Complaint Resolution, via klagomålsportal mot Nævnenes Hus. Gå till klagomålsportalen .
- Center for Complaint Resolution, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
- Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens klagomålsportal online. Gå till EU:s klagomålsportal .
När du lämnar in ett klagomål måste du ange/använda vår e-postadress, info@drømmehave.dk .
Force majeure
Vid force majeure, vilket inkluderar strejk, lockoutbrand, översvämning, krigstillstånd, import- och exportförbud, beslag, ishinder, haveri och skeppsbrott, förseningar under transport, pandemier eller andra händelser där Drömträdgården är utan skuld, är Drømmhar rätt att skjuta upp eller avbryta utförandet av en order. I händelse av att beställningen skjuts upp eller avbryts kan köparen inte kräva skadestånd eller göra anspråk mot Drømmehave.
Villkoren uppdaterades senast 2022-12-01.